Чому Ви вирішили вивчати польську мову? Польську мову я вирішила вивчати тому, що, як і багато хто в Україні, маю знайомих і родичів у Польщі, з якими мені хотілося спілкуватись їх мовою. Польська мова на перший погляд здається нам, носіям української мови, такою легкою і зрозумілою, однак насправді вона – одна із найскладніших у Європі. Поверхневого ознайомлення із польською мені було мало, культура Польщі надзвичайно мене зацікавила, я вирішила обрати полоністику як свою професію.
Чому Ви почали викладати? Моє викладання почалось із допомоги знайомій, яка ніяк не могла зрозуміти дієвідміни у польській мові. Коли мені вдалося пояснити їй цю непросту тему, я вирішила спробувати себе у якості викладача польської мови. Спочатку було декілька студентів, потім почала працювати з групами. Для мене ніщо не може зрівнятись із усвідомленням того, що ці студенти декілька місяців тому почали вивчати алфавіт, не могли до кінця зрозуміти, де писати креску, а де крапку, і яка між ними взагалі різниця, студенти, що почали вивчати мову з чітким переконанням у тому, що польська схожа на українську, тому буде дуже просто, і майже у відчаї вивчали відмінки однини – саме ці студенти вже майже вільно говорять польською. Це відчуття, коли ти розумієш, що ані твої, ані їх сили не були витрачені дарма і ти зміг передати свої знання, які хтось потім буде використовувати у житті – важко передати словами, зрозуміти може, напевне, лише інший викладач.
Ваші методи викладання? Я не вимагаю від учнів завчання на пам’ять правил, акцент роблю на розвитку комунікативних навичок, однак це не означає, що граматика на моїх уроках відійде на другий чи третій план. Моїм студентам варто бути готовими до виконання досить великої кількості письмових завдань.
Яких результатів ви очікуєте від учнів після закінчення курсу? Від учнів я чекаю, що вони щиро зацікавляться польською мовою, і навіть якщо не використовуватимуть її у повсякденному спілкуванні – не закинуть вивчення мови і підтримуватимуть її на достойному рівні. Але основне досягнення кожного із учнів після кожного рівня – це здатність висловлюватись на все нові й нові теми польською мовою.
Як виглядає ідеальний учень? Хороший учень – уважний на заняттях, вдома пильно вивчає нові слова, майже завжди виконує домашнє завдання… Але ідеальний учень – це той, хто щиро захоплюється мовою, адже якщо людина дійсно цікавиться чимось, вона знайде час і можливість і для уроків, і для нової лексики, а також для домашнього завдання.
Що потрібно робити студенту для того, щоб отримати найкращі результати у навчанні? Для здобуття високих результатів у спілкуванні студент повинен займатись, адже жоден підручник чи самовчитель не замінить викладача, студент не має обмежуватись годинами, відведеними програмою на вивчення мови – обов’язково слід вдома принаймні переглядати матеріал, вивчений на уроці. Для отримання позитивних результатів слід також відвідувати розмовні клуби, дивитись фільми чи передачі польською мовою – одним словом, використовувати усі можливості для застосування вже отриманих знань польської мови.
Дипломи
2013 р.Szkoła Języków Obcych Glossa
Освіта
- Київський національний університет ім. Т. Шевченко Інститут філології, спеціальність польська і українська мова та література (магістр)